REGULAMIN KONKURSU FOTOGRAFICZNEGO
Z OKAZJI CZTERDZIESTOLECIA
SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 113 WE WROCŁAWIU
1.Organizator konkursu:
Świetlica szkolna Szkoły Podstawowej nr 113 we Wrocławiu
2. Cel konkursu:
– upamiętnienie czterdziestolecia istnienia szkoły poprzez utrwalenie upływu czasu na fotografiach i dostrzeżenie różnic z tym związanych;
– rozwijanie umiejętności obserwacji świata wokół nas;
– zaszczepianie i rozwijanie pasji fotograficznej;
– pobudzenie aktywności twórczej uczestników;
– integracja rodzin poprzez wspólne działania.
3. Uczestnicy:
Konkurs jest otwarty dla społeczności szkolnej: uczniów, absolwentów, nauczycieli, pracowników szkoły, rodziców, dziadków (i ich bliskich, a także osób ze zdjęć) ze Szkoły Podstawowej nr 113 we Wrocławiu, którzy w przewidzianym regulaminowo terminie dostarczą organizatorowi pracę konkursową.
4.Temat prac:
„Moja szkoła, moich rodziców, dziadków…”. Konkurs fotograficzny dla rodzin.
Zadanie polega na odtworzeniu zdjęcia (wykonanego w przeszłości) w tym samym miejscu (szkoły/terenu wokół szkoły) lub w tym samym układzie osób. Dla przykładu: tata przy głównym wejściu do szkoły 20 lat temu vs. tata dzisiaj; uczniowie w szkolnej ławce 10 lat temu vs. te same osoby, dzisiaj, w tym samym miejscu.
Należy przesłać dwie fotografie: jedną z przeszłości i drugą wykonaną w teraźniejszości.
5.Forma: indywidualna, grupowa
6. Kryteria oceniania prac:
– ogólne wrażenie artystyczne;
– interpretacja tematu;
– pomysłowość;
– jakość zdjęć;
– wartość dokumentalna.
7. Forma dostarczanych prac:
Zapis zeskanowanych fotografii w postaci pliku cyfrowego przesłany na adres e-mailowy edypie1052@edu.wroclaw.pl. Wiadomości powinny być opatrzone opisem zawierającym imię i nazwisko uczestnika/ów konkursu, klasę oraz tytuł.
Uczestnicy (wszystkie osoby ze zdjęcia) zobowiązani są do dołączenia do wiadomości zeskanowanych i podpisanych załączników do regulaminu.
Należy oczekiwać potwierdzenia ze strony odbiorcy, które będzie dowodem na to, że praca została odebrana.
8.Terminy:
Prace powinny być dostarczone organizatorowi najpóźniej do 16.05.2024. Ogłoszenie wyników nastąpi w pierwszym tygodniu czerwca 2024 r. Wyniki zostaną zamieszczone na stronie internetowej szkoły oraz na szkolnym Facebooku.
9. Nagrody:
Dyplomy i nagrody rzeczowe dla autorów prac, ekspozycja fotografii na głównym korytarzu szkoły.
10. Inne postanowienia:
– Wszelkie wątpliwości interpretacyjne regulaminu będą rozstrzygane przez komisję konkursową.
– Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany terminów konkursu w przypadku nieprzewidzianych okoliczności.
– Uczestnicy konkursu zobowiązani są do przestrzegania regulaminu.
Zachęcamy do udziału w konkursie i życzymy powodzenia!